Sabtu, 9 Januari 2016

KELING NAMPOK 2

TUSUN KE 2
nama ga asai ati iya lembau ka bebini, laban bisi ga ati iya agi belala bujang.
Nya alai nyau ketujoh hari iya udah berunding, lemai nya iya lalu nurun ka tanah lalu bejalai ngagai nanga sungai siti ke enda jauh iga ari pendai sida. Nyadi ba julut nanga sungai nya bisi batu siti manah sereta nyelai. Nama batu nya nitih ko cherita tuai, nya Batu Pengerawang Ati. Leboh agi
menya barang sapa orang bisi utai mar dirunding pedis ka diputar dia suah bendar orang nampok ba batu nya, lalu barang sapa ke bidik lansik suah ga petara bisi nulong, tang maioh agi orang ke enda bulih. Nya alai malam nya Keling lalu nampok dia, leboh iya tindok, dia deh iya bisi mimpi. Dalam mimpi nya iya ninga orang bejako, tang nadai dipeda tuboh.
“Nama gaga nuan dia Keling ?” pia ko jako orang nya. “Aku tu tussah ati laban apai seduai indai aku ngasoh aku bebini, aku tak agi belala ka bujang,” pia ko saut Keling. “Ee, anang nuan muai jako apai seduai indai nuan, bebini meh nuan, enda apai nuan ngator nuan bebini indu ke enda manah, nadai kabuah nuan enggai. Aku nemu indu ko ati iya. Aku tu Raja Genali datai ari bebuli ai mulas, nyambut tempias kaki wong.” Keling lalu tepeda ke kenaya gamal Raja Genali, pala iya baka pala mensia, tuboh iya baka gamal tuboh lelabi, jari kanan iya ngenggam genteran sangkoh lunju, kaki iya bekenji ba gam batu. Keling bisi bendar ati deka agi bejako enggau Raja Genali tang iya nadai nyaut agi leboh Keling ngangau ka iya baru. Udah nya Keling lalu tedani, nya baru iya pulai ka rumah, lalu gali ba panggau penindok iya empu. Dia iya lalu berunding ka jako Raja Genali ke didinga iya dalam mimpi nya tadi. Iya lalu bejako dalam ati diri. “Enda meh aku patut muai jako apai seduai indai, nama mimpi aku tak munyi nya,” ko iya.
Iya lalu mutus ka runding diri, lalu besemaia deka nitih ka ator apai indai ke ngasoh iya bebini. Sereta udah badu makai pagi nya, dia apai Keling ngasoh seduai indai iya sama dudok semak iya. Leboh sida sama udah duduk dia, apai Keling lalu bejako nampong jako iya enggau Keling minggu dulu nyin suba. “Aku anak, agi deka nampong jako pasal utai ke dikenang aku enggau nuan bekutai,” ko apai Keling, “laban saharitu nyau ngerampit ke lapan hari pengelama jako nya udah. Nya alai aku deka ninga ka saut pengabis runding nuan meh aku tu anak,” ko iya. Indai Keling pan bejako ga nampong jako apai iya nya tadi kujong ke agi. “Saut meh anak, jako apai nuan nya. Enti nuan udah madah ka runding diri ngambi ka kami dua apai nuan nyamai nemu, baka aku ukai bisi jako maioh. Nama utai udah abis dirunding sida apai nuan, endang enda kala mantah,” ko indai iya.
Udah abis jako indai iya nya tadi, nya baru Keling bejako, “Pia meh apai enggau indai, ukai nama agi baka jako seduai indai ti deka ngator aku mutar kediri nampong ruang bilik kitai. Aroh iya ga laban utai besai baka nya endang enggi kita apai indai. Aku bekutai alai tak laun nyaut laban utai ke ngemesai nya ba aku siko enda ulih putus ka ati dalam sahari dua aja. Nya alai ka tu apai, kita agi nampong jako nya, lalu kita udah ga meri awak aku berunding dalam kandang kira sebuol peti, lalu diatu asai ka udah ga putus runding aku pasal ator seduai indai. Aku nyau berasai berat bendar berunding ka ati seduai, keba kita ngator laban maia iya udah patut. Nya alai ke tu apai, nadai bantah meh aku nitih ka baka enggau jako seduai,” ko Keling.
Apai Keling lalu madah ka diri deka ngator iya bebini ngambi indu dara siko sarumah enggau sida Tutong orang Gelong Batu Nakong, Benang Maioh Tansang. Nama indu nya Kumang lalu iya nya meh naka pemajik indu ke bisi di menoa nya rambau nya kelia.
MELAH PINANG
Tiga hari udah bekau nya, alai apai seduai indai Keling lalu mai empat lima iko sida sarumah ka bukai enggau seduai iya nemuai ka Gelong Batu Nakong, Benang Maioh Tansang nanya Kumang ka bini Keling. Datai seduai iya din, dia seduai lalu nusoi pejalai diri, madah kediri ka nanya bini ka Keling. Apai Kumang lalu gaga bendar ati ninga jako nya, lalu diterima serta lalu disambut iya.
Udah nya apai Keling seduai apai Kumang lalu ngaga timpoh semaia hari deka menyadi ka gawai melah pinang. Nya alai timpoh digaga seduai iya sepiak...BERSAMBUNG

Tiada ulasan: